Social avdelning?

Forumhantering

Moderator: Moderator

Ska hemsidan ha en social avdelning?

5. Ja, vilken bra idé! Det har jag saknat länge.
0
Inga röster
4. Ja, det skulle kunna vara vettigt.
2
100%
3. Hmm, jag vet inte vad det skulle tillföra.
0
Inga röster
2. Nej, jag kommer inte att använda det.
0
Inga röster
1. Det hör absolut inte hemma på hemsidan.
0
Inga röster
0. Vet inte, förstår inte vad frågan innebär.
0
Inga röster
 
Antal röster: 2

Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Inlägg: 2389
Blev medlem: 24 aug 2006 09:43
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Ort: Råå
Has thanked: 106 times
Been thanked: 58 times

Social avdelning?

Inlägg av johan swe-1870 »

Finns det intresse för att skapa en avdelning på hemsidan där användare själv kan vara aktiv?

Det skulle kunna bli mer aktivitet på hemsidan om varje självregistrerad användare fick möjlighet att bidra. Där skulle varje användare kunna skriva om sina egna seglingsidéer och -planer, blogga om tur- eller kappsegling, skapa grupper för lokala arrangemang, etc. Det skulle vara lite som ett socialt medium, men riktat till IF- och M26-intressenter.

Artiklar på hemsidan skrivs för närvarande av redaktörer i Svenska IF-båtförbundet. Inlägg i forumet skrivs av självregistrerade användare, och kräver inte heller medlemskap i förbundet. Med en underavdelning där självregistrerad användare själv kan skapa text, bild, grupp eller händelse, kan det bli mer interaktivitet på hemsidan.

Vad säger du? Tycker du det verkar intressant med sådan social avdelning på hemsidan?

Omröstningsfråga: Ska hemsidan få en social avdelning för alla användare?
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Karin Harding
Inlägg: 168
Blev medlem: 14 jun 2017 23:47
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Social avdelning?

Inlägg av Karin Harding »

Det låter absolut intressant! Men hur skulle det se ut? Har du en länk till en annan hemsida som använder detta? Skulle det bli en som ny sida på hemsidan, en underkategori, eller skulle det vara en ruta på första sidan med flöde i? Och det är väl inte risk att hela vårt websidesystem blir ännu långsammare att ladda?
Det är dom funderingarna jag har. :)
Skriv svar