Sökningen fann 5 träffar

av Sefr
08 okt 2018 23:23
Kategori: Rigg
Tråd: Böjd förstagsprofil
Svar: 1
Visningar: 5661

Böjd förstagsprofil

Hej! När vi köpte båten för två år sedan så kunde man ana en krökning i en av skarvarna på förstagsprofilen, skarven har gäspat isär mer och mer med tiden och nu vill jag göra något åt det. Efter att ha kollat lite snabbt ser det ut som att själva profilerna har klarat sig och att dom är sammanfogad...
av Sefr
02 maj 2018 16:06
Kategori: Lyft
Tråd: Lyfta utan skotbalken?
Svar: 2
Visningar: 9187

Re: Lyfta utan skotbalken?

Vad bra att höra, då slipper jag stressa fram något halvbra till på lördag.

Tack för snabbt svar!

/Fredrik
av Sefr
02 maj 2018 08:57
Kategori: Lyft
Tråd: Lyfta utan skotbalken?
Svar: 2
Visningar: 9187

Lyfta utan skotbalken?

Hej! Inför årets säsong får dom trädetaljer som sitter "utomhus" sin första kärlek på väldigt länge. Häromdagen tog jag bort skotbalken för lite slip och lack, men den delen som är nedfälld i tofterna är bortom räddning. Jag hyvlar nu fram en ny skotbalk men kommer inte hinna klart innan s...
av Sefr
30 sep 2017 20:24
Kategori: Lyft
Tråd: Dags att ta upp båten
Svar: 4
Visningar: 11172

Re: Dags att ta upp båten

Nu är båten på land och den lyftes med motor. Blev kanon, med motorn i det lägsta läget kan jag nog lyfta den direkt från marken. Fick för mig att den skulle hamna mycket högre.

Tack för era synpunkter.
av Sefr
25 sep 2017 23:17
Kategori: Lyft
Tråd: Dags att ta upp båten
Svar: 4
Visningar: 11172

Dags att ta upp båten

Hej, Jag och sambon är sedan i våras nyblivna båtägare och vår solgula IF ligger nu vid Sörmlandskusten. Allt som har med båtliv att göra är nytt för oss, så den här sidan och forumet har varit till stor hjälp innan och efter införskaffandet. Till helgen är det dags att ta upp båten, den kommer lyft...