Sökningen fann 7 träffar

av Joel235
fre 08 jun 2018 12:06
Kategori: Lyft
Tråd: Centrumlyft
Svar: 40
Visningar: 13406

Re: Centrumlyft

Hej, jag har precis läste igenom tråden, och hittade en väldigt bra diskussion kring detta! Tack för alla bra information! Något som alla har hoppat över (eller som jag har missförstått, som händer väldig mycket på svenska): hur monterar man lyftöglan i kölen? Det ser ut som detta är den allra vikti...
av Joel235
mån 28 maj 2018 13:50
Kategori: Common
Tråd: Electric drive conversion
Svar: 16
Visningar: 995

Re: Electric drive conversion

That looks like a very interesting build, I must say. Good work on an interesting project. Where is the boat located? I've also been musing about this conversion, probably following the example on folkboat.de with the rudder-mounted gland motor and folding prop. I sent a query to krautler some time ...
av Joel235
sön 29 apr 2018 20:01
Kategori: Annat
Tråd: bokstaver på skrovet
Svar: 2
Visningar: 256

Re: bokstaver på skrovet

Tack! Då tar jag bort mina och sätter någonting lite finare där istället.
av Joel235
sön 29 apr 2018 09:18
Kategori: Annat
Tråd: bokstaver på skrovet
Svar: 2
Visningar: 256

bokstaver på skrovet

Min båt har några bokstäver på skrovet (syns i fotot, om jag klarar att bifoga det), som ser ganska gammla ut och jag har tänkt att ta bort. Är de viktiga? Har de någon funktion till registrering eller någonting? I så fall sätter jag nya bokstäver, men om de inte behövs tänker jag att sätta namnet d...
av Joel235
fre 30 mar 2018 18:21
Kategori: Tursegling
Tråd: skum till madrasser
Svar: 4
Visningar: 646

skum till madrasser

Jag tänker att köpa lite skumgummi och sy nya madrassöverdrag till båten - kan någon tipsa en bra affär for att köpa skummgummit ifrån? Det finns en hel del och om det finns en som ni tycker om det är kanske bättre än att välja slumpvis. Lättast i Malmö, men längs västkusten eller på nätet går också...
av Joel235
lör 10 mar 2018 13:20
Kategori: Skrov
Tråd: välja bottenfärg
Visningar: 1120

Re: välja bottenfärg

Tack för svaren! Påväxter kommer alltid. Det är, som ni säger, säkert häruppe oavsett vilken färg jag har på båten. Marek, när du polerar bottenfärgen mitt i säsongen, har du problemen med att bottenfärgen försvinner? Man säger att man aldrig ska polera självpolerande bottenfärg handvis (om man vill...
av Joel235
tor 08 mar 2018 11:04
Kategori: Skrov
Tråd: välja bottenfärg
Visningar: 1120

välja bottenfärg

Hej, jag kommer snart att köpa bottenfärg för min båt, och jag har inte köpt bottenfärg i Sverige tidigare. I Stilla Havet har jag alltid haft den polerande bottenfärgen, CSC Micron av Interlux, men jag hittade inte den på Hjertmans, Seasea, eller någon annanstans. Vilken bottenfärg använder, eller ...