Svenska IF-båtförbundets forum • SM Skärhamn
Sida 1 av 1

SM Skärhamn

Postat: 25 aug 2012 15:42
av Gugge
Var det någon deltagare på SM i Skärhamn 2012 som enbart seglade med nya focken
har kollat på en del bilder men har svårt att avgöra saken

Re: SM Skärhamn

Postat: 25 aug 2012 16:16
av maja
Jag seglade med den nya focken en av dagarna, dvs. den dag då det blåste litet mer. Jag tror det var på torsdagen. Jag tror det var den enda båten som gjorde det.

Vi märkte faktiskt ingen större skillnad på fart, och jag menar, att vi nog inte hade klarat oss bättre med genuan.