SM 2017 Lånebåtar/Hyrbåtar sökes...
Postat: 26 feb 2017 10:46
Det finns en stor efterfrågan på snabba och välfungerande lånebåtar till SM som i år går på Björkfjärden, Mälaren.
Under SM 2016 hjälpte VIF med utlån av båtar för långväga deltagare från Ostkusten och Norrland. Tack alla ni som lånade ut er båt! OIF kommer också hjälpa till med lånebåtar kommande SM för att möjliggöra ett stort antal deltagare. Vi hoppas att många vill ställa upp med egen båt och egen besättning. Ett alternativ är att man ställer upp med egen båt som gast och seglar tillsammans med skeppare från annan region med hen´s segel och segelnummer. Ytterligare ett alternativ är att hyra ut sin båt, gärna då gärna med superslät botten och i fint skick. Att hålla en båt i gott skick som seglar bra på ett mästerskap kräver en del underhåll, både i tid och pengar. Jag föreslår därför att man hyr ut den under SM-veckan om man inte själv deltar. Därtill behövs ett hyreskontrakt mellan uthyrare och den som hyr båten för att tydliggöra att båda parter är överens. Det finns också besättningar från Holland som är intresserade av att delta på SM förutsatt att de kan erbjudas en konkurrenskraftig båt. Lite kort info om Hollands IF-seglare: De är 200 medlemmar där 10% kappseglar och 5% är “fanatiska kappseglare” som de själva uttryckt det och som satsar mycket tid och energi på IF-kappsegling. Läs mer på http://www.oif.ifboat.se
Mvh Martin Rundström
Under SM 2016 hjälpte VIF med utlån av båtar för långväga deltagare från Ostkusten och Norrland. Tack alla ni som lånade ut er båt! OIF kommer också hjälpa till med lånebåtar kommande SM för att möjliggöra ett stort antal deltagare. Vi hoppas att många vill ställa upp med egen båt och egen besättning. Ett alternativ är att man ställer upp med egen båt som gast och seglar tillsammans med skeppare från annan region med hen´s segel och segelnummer. Ytterligare ett alternativ är att hyra ut sin båt, gärna då gärna med superslät botten och i fint skick. Att hålla en båt i gott skick som seglar bra på ett mästerskap kräver en del underhåll, både i tid och pengar. Jag föreslår därför att man hyr ut den under SM-veckan om man inte själv deltar. Därtill behövs ett hyreskontrakt mellan uthyrare och den som hyr båten för att tydliggöra att båda parter är överens. Det finns också besättningar från Holland som är intresserade av att delta på SM förutsatt att de kan erbjudas en konkurrenskraftig båt. Lite kort info om Hollands IF-seglare: De är 200 medlemmar där 10% kappseglar och 5% är “fanatiska kappseglare” som de själva uttryckt det och som satsar mycket tid och energi på IF-kappsegling. Läs mer på http://www.oif.ifboat.se
Mvh Martin Rundström