Svenska IF-båtförbundets forum • Centrum lyft?
Sida 1 av 1

Centrum lyft?

Postat: 17 apr 2011 06:38
av wikur
Hej!
Jag läste artikeln i Medvind nr4 2010.
Räcker ett vanligt 8mm rf schackel för att fästa slingen i toppvantsöglan?
Största belastningen blir väl på slingen genom öglan vid kölen.
Hälsningar,wikur.

Re: Centrum lyft?

Postat: 17 apr 2011 18:28
av Leffe Söderström
Det måste räcka.
Tänker själv köra med en varmgalvad 8mm.

Re: Centrum lyft?

Postat: 18 apr 2011 15:12
av wikur
Hej Leffe!
Får man fråga var du köpte slingen?
Wikur.

Re: Centrum lyft?

Postat: 18 apr 2011 17:53
av Leffe Söderström
Klart man får fråga det.
Via nätet . Sök på Esska industriteknik.Jag köpte 2st dubbelmantlade 1000kg+1st 3000kg.
Beställning i Sverige och leverans från Tyskland med DPD ända hem till dörren.
Totalkostnad inkl frakt blev 613kr.
Om Du ska beställa så ring och kolla att slingen finns för jag fick gula slingen restad nästan 3 veckor..
Vet inte om det finns billigare någon annanstans men det är ett bekvämt sätt att handla på..

Re: Centrum lyft?

Postat: 19 apr 2011 15:34
av wikur
Låter som ett bra pris.
Tack för hjälpen!
Wikur

Re: Centrum lyft?

Postat: 18 maj 2011 05:09
av Leffe Söderström
Vill bara tala om att den bästa jag gjort är att börja lyfta med centrumlyft.Allt fungerade perfekt och kranföraren var väldigt nöjd.
Tidigare i denna tråd finns uppgifter om vilka sling jag köpte(står även i MEDVIND 4/10).
Gult sling har en omkrets på 6m och violett sling har 4m.
Äntligen har jag köpt något som var värt 600kr.