Sökningen fann 5 träffar

av Rainbow
10 mar 2020 23:32
Kategori: Skrov
Tråd: Funderingar om fönster
Svar: 2
Visningar: 7693

Funderingar om fönster

Min IF är från 1974 och fönstren har aluminiumramarna. Snart ska presenningen av efter vintern och det ska bli intressant att se om något av fönstren läcker i år. Sedan jag köpte båten för 7 år sedan har jag behövt täta 3 ggr (typ vartannat år). Lefant Crack Sealer (Spricktätare) har framgångsrikt g...
av Rainbow
13 feb 2019 15:22
Kategori: Tursegling
Tråd: Varianter av bomtält
Svar: 8
Visningar: 14909

Re: Varianter av bomtält

Vi utgick från den danska skissen som nämns i tråden, men gjorde några ändringar. Bland annat ville vi ha ett större tält. Nu fäller vi ner vår sprayhood och får ett rejält stuvutrymme. Perfekt att slänga upp div packning där när man känner att man själv vill få mer plats nere i ruffen. Sedan valde ...
av Rainbow
30 maj 2016 21:38
Kategori: Skrov
Tråd: Läckage!
Svar: 7
Visningar: 13887

Re: Läckage!

Det hjälpte att göra en ny tätning under bakelitlisterna! Initierat tips! Tackar! Det var svårt att se hur vattnet tog sig in, så jag gjorde en chansning på att det var det som var problemet, men efter att ha öst på med slangen som tidigare kommer det inte in något vatten alls efter tätningen. Jag a...
av Rainbow
28 apr 2016 19:42
Kategori: Skrov
Tråd: Läckage!
Svar: 7
Visningar: 13887

Re: Läckage!

Tack för tipset, det ska jag kolla upp!
Hur bär jag mig åt för att ev åtgärda detta i så fall?
av Rainbow
28 apr 2016 12:18
Kategori: Skrov
Tråd: Läckage!
Svar: 7
Visningar: 13887

Läckage!

Hej! Det regnar in! Och det gör det via skjutluckan (takluckan) till ruffens nedgång. Har jag sprayhooden uppe är det oftast torrt. Men har det regnat med hård vind kan det bli blött. Har jag ingen sprayhood så läcker det alltså in. Jag har simulerat ett regn med vattenslangen, och det blev snabbt b...