Sökningen fann 5 träffar

av Jonte66
31 jan 2011 18:38
Kategori: Skrov
Tråd: Bottenfärg VC17 utgår ur sortimentet
Svar: 3
Visningar: 11081

Re: Bottenfärg VC17 utgår ur sortimentet

Finns det något bra alternativ till VC17? Jag är väldigt missnöjd med all beväxning jag får på min båt målad med VC17, men det är ju en färg som är lätt att slipa till "supersnabb" finish. Jag har använt international Micron WQ på min M26 i 15 år nu utan problem med beväxning. Dock kör jag med 2 lag ...
av Jonte66
11 okt 2010 21:09
Kategori: Lyft
Tråd: lyfta med sling
Svar: 2
Visningar: 10561

Re: lyfta med sling

Båten, M 26, tryggt på land idag. För första gången på nästan 30 år inträffade dock ett missöde vid lyftet. Det främre slinget gled av och det blev ett rejält plask. Min fråga är vilket är det bästa sättet att med sling lyfta en IF/M26? Ibland förlänger man den främre slinget för att båten ska hänga ...
av Jonte66
06 okt 2010 21:52
Tråd: Marieholms 26:a - Luckan i förpiken läcker! Tips?
Svar: 3
Visningar: 9681

Re: Marieholms 26:a - Luckan i förpiken läcker! Tips?

Hej! När det regnar så läcker det in vatten i förpiken och jag tror att luckan i förpiken läcker någonstans vid kanten. Planen är att köpa silikon och täta med samt att sy ett kapell som vi sätter fast med tryckknappar på däck. Är dock nyfiken på om någon annan har/har haft samma problem på den båte ...
av Jonte66
10 aug 2010 14:55
Tråd: Lappning av hål efter gammal skottkompass
Svar: 2
Visningar: 7063

Re: Lappning av hål efter gammal skottkompass

Hej Det lättaste att göra i detta läge är att skruva på en teak bit över hålet på utsidan, helst då rund så den passar precis över dom gamla skruvhållen. Sen sätter du bara fast den nya kompassen på den nya teak plattan. Men se till att du använder samma skruv hål till fastsättningen till teakplattan ...
av Jonte66
23 jul 2010 00:09
Kategori: Allmänt
Tråd: IF eller Marieholm 26?
Svar: 6
Visningar: 14012

Re: IF eller Marieholm 26?

Hej Om du har såna krav på just pentryt får du nog tänka om.Varken If eller M26 har så värst stora pentryn. Dock har M26 något större än If båtens. Seglings mässigt seglar If båten lite bättre än M26.Det skiljer på vikt mellan dom, pga en inombodare i M26. Den större ruffen i M26 blir det också mer v ...