Sökningen fann 6 träffar
- 30 jun 2014 18:56
- Kategori: Beslag
- Tråd: Däcksgenomföring vatten
- Svar: 2
- Visningar: 8857
Re: Däcksgenomföring vatten
På vår båt, NOR187/f.d. SWE3153, sitter det på babord, lite akter om fäste för pulpit.
- 21 apr 2013 17:36
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Bojplats på svaj
- Svar: 6
- Visningar: 15549
Re: Bojplats på svaj
Hej!
När jag låg vid boj en sommar utanför Tyresö, hadde jag den del av tampen som var närmast bojen trädd genom en bit svart vattenslang. Det fungerade bra.
Hälsningar från Oslo
När jag låg vid boj en sommar utanför Tyresö, hadde jag den del av tampen som var närmast bojen trädd genom en bit svart vattenslang. Det fungerade bra.
Hälsningar från Oslo
- 15 feb 2012 17:30
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Semester-rekreation, tips på utrustning.
- Svar: 21
- Visningar: 45041
Re: Semester-rekreation, tips på utrustning.
Hej! Jag var tveksam till att ha kvar Portaporti toaletten när vi övertog NOR187 i somras, men efter första natten på svaj, utan möjlighet att gå i land och bland andra betydligt större båtar (med toaletter) i en fin vik i Oslofjorden, ändrade jag mig. Den står "inbyggd" under den lösa skivan i fören ...
- 14 dec 2011 15:18
- Kategori: Annat
- Tråd: Köpa värmare
- Svar: 29
- Visningar: 49492
Re: Köpa värmare
Hei!
Vi har en liten gasolvärmare, Primus LOKE, som vi ställer på durken för att få upp värmen. Vi slår av när vi sover. Den kan lätt stuvas undan och fungerar bra. För återförsäljare se http://www.gasolgruppen.se/, gå in i webbshop och leta under Värme.
Vi har en liten gasolvärmare, Primus LOKE, som vi ställer på durken för att få upp värmen. Vi slår av när vi sover. Den kan lätt stuvas undan och fungerar bra. För återförsäljare se http://www.gasolgruppen.se/, gå in i webbshop och leta under Värme.
- 27 sep 2011 12:58
- Kategori: Beslag
- Tråd: Uthal - bra lösning?
- Svar: 3
- Visningar: 10104
Uthal - bra lösning?
Vi är igång och fixar diverse på båt köpt i sommar. Ett problem är uthalet til storseglet som kommer ut under bommen ca 25-30 cm från masten, går i ett block en bit ner på masten och via block fäst vid mastfoten bak till skotbänk. Detta gör att tampen slits där den kommer ut ur bommen och den blir oc ...
- 08 jul 2011 10:51
- Kategori: Allmänt
- Tråd: IF 3153 (NOR 187)
- Svar: 0
- Visningar: 5826
IF 3153 (NOR 187)
Nu har jag gått tillbaka från Comfortina32 till IF och köpt en IF i Oslo, där jag bor. Den har gammalt svenskt segelnummer 3153, norskt NOR 187. Är det någon som känner till något om denna båten?
Jag hade tidigare SWE 2322. Vet någon vem som äger den idag?
Jag hade tidigare SWE 2322. Vet någon vem som äger den idag?