Spännande, är väldigt intresserad av en burk också om det visar sig att det stämmer någotsålunda.
Ang färgen så har vi lärt oss uppskatta den, matchar man den mot starka färger i båten i övrigt så smälter den in bra med våran båts personlighet :)
Sökningen fann 7 träffar
Re: Färgkod
Detta är svaret jag fick från Göran Holmer när jag skickade denna bild efter att ha provat 421: "Är skrovet ännu mer beige eller nästan chokladbrunt? Som mjölkchoklad nästan? Då kan ditt skrov vara 411, som det gjordes båtar 1971/1972 i denna skrovfärgen. Tyvärr så har jag inte denna färgen och kan i ...
Ja, brunare skulle jag nog säga, har en bild som inte är supertydlig men man ser iaf att 421 inte är rätt färg, bilden är tagen på en lagning som jag gjorde på fribordet med 421 från Göran Holmer. Nååååågot ljus i färgen ;)
Jag har en parallelfråga på samma ämne, är enligt Göran helmer ute efter färgkod 411, en något mörkare variant av 421, enligt Göran helmer så gjordes den endast ett kort period mellan 71-72 och han har tyvärr inte kvar receptet på denna färg, någon som har samma råsnygga färg som jag på sina fribord ...
- 08 apr 2013 15:58
- Kategori: Annat
- Tråd: Lösning för kylbox uder sittbrunnen (Utdragbar)
- Svar: 11
- Visningar: 32096
Re: Lösning för kylbox uder sittbrunnen (Utdragbar)
Den låter ju, men eftersom att själva boxen sitter "upphängd" i dels spännbanden och dels genom att den kläms fast med liggunderlag så blir det inget skarpt ljud, mer ett dovt brummande, klart lite Båtlikt. Vi har den igång dygnet runt och har inga problem med ljudet. På natten när man inte öppnar bo ...
- 05 apr 2013 21:52
Nu har våren nästan gjort sitt intåg och även om isen uppe hos oss fortfarande ligger tjock så har båtfixet börjat, passade då på att knäppa lite kort på kylboxlösningen som vi använder. Ingen bild med kylen monterad tyvärr för den är inte vid båten än, men är en waeco 18l toppmatad variant. bild_lit ...
- 18 feb 2013 09:55
Hej! Bumpar denna tråd Jag byggde nämligen en sån här lösning förra sommaren. Den består av en ram i trä som glider på en skena för kökslådor inköpt på bauhaus, kylboxen, en Waeco 18l hänger sen i ramen med hjälp av spännband, körde hela förra sommaren såhär och fungerade utmärkt, i år ska jag putsa ...