Sökningen fann 6 träffar

av Kajsa
05 nov 2014 14:04
Kategori: Common
Tråd: Motor angle in well
Svar: 7
Visningar: 16557

Re: Motor angle in well

captain_frog
I'd like to see pictures of this adjustments. Will you post, please?
/Kajsa
av Kajsa
24 jun 2014 11:39
Kategori: Skrov
Tråd: Förlucka - tätningslist
Svar: 32
Visningar: 49842

Re: Förlucka - tätningslist

Nu har jag löst det - tror jag. Lite epoxi i gamla hål, en ny plåtvinkel för fästet att bita i, och en kil under skruvdelen så att den får en bättre vinkel. Nu biter låset bra utan att man får ta i för kung och fosterland med resultatet att luckan bågnar. Återstår att se hur tätt det är när vi testat ...
av Kajsa
23 jun 2014 22:40

Amen... Jag köpte ju 20 mm av den där svampgummilisten som skulle passa så bra... Tycker den är tjock. Men jag får väl "hyvla" den lite... Funderar på att köpa 2 st av lucklåsen på Seasea och sätta dem utåt. Får se hur det blir.
av Kajsa
23 jun 2014 20:24

Fortsätter tätningsprojektet här i tråden: Listen är på plats, passade fint i spåret i luckan. Listen är tjock och man måste dra åt lucklåset ordentligt för att spänna ner luckan. Som de flesta vet, suger låsanordningen och hela luckan är så vek att den bågnar :-( Vad är bästa lösningen? Två spännen? ...
av Kajsa
21 jun 2014 19:37
Kategori: Beslag
Tråd: Fästa inhalningslinan till rullfock
Svar: 1
Visningar: 6632

Fästa inhalningslinan till rullfock

Har genuan på rulle. IBLAND behövs den revas delvis och jag har inget bra fäste för inhalningslinan som går till rullen. Knipknap monterad på yttersidan av sargkanten? Clamcleat (känns posäkert, de tenderar att låta linan glida), råttor?
Tips någon?
av Kajsa
21 jun 2014 18:49

Tar upp en gammal tråd här. Jag har köpt 20 mm svampgummilisten, och några tuber Liquisole men VAR sätter ni den? I luckan eller i däcket? När jag lägger dit listen känns den onaturligt tjock, och det finns liksom inget naturligt spår, tycker jag. Lägger jag den mot däcket kan den gå i "ytterspår" mo ...