Sökningen fann 6 träffar
- 02 mar 2021 16:45
- Kategori: Skrov
- Tråd: Plastning av ny mastbalk
- Svar: 3
- Visningar: 7148
Re: Plastning av ny mastbalk
Hej Johan! Tack för svar. Jag kommer plasta utomhus, gärna så tidigt som möjligt så då kanske epoxy är bästa valet ändå. Jag läste att det går åt ungefär samma mängd epoxy som matta mätt i vikt, stämmer det? Jag räknade att ytan som ska ha matta blir 0,84m2 med 1dm matta extra i alla riktningar Ifall ...
- 28 feb 2021 17:12
- Tråd: Plastning av ny mastbalk
- Svar: 3
- Visningar: 7148
Plastning av ny mastbalk
Hej! Jag håller på att byta mastbalk i min IF. Nästa steg är att sätta dit den nya balken och plasta. Jag har följt de trådar som finns om mastbalksbyten och sett att alla kör med Epoxy för plastningen. Polyester verkar vara ganska mycket billigare, är jag dumsnål om jag använder polyester istället? ...
- 22 feb 2021 15:35
- Tråd: Skrov/däck skarven
- Svar: 23
- Visningar: 32928
Re: Skrov/däck skarven
Nej det är framförallt i den främre delen av kojen som det samlats vatten, men får spruta lite vatten och se om det läcker vid skotbalken också :)
- 21 feb 2021 21:18
Jag har demonterat all inredning och tagit bort skrovmattor så jag kan se bultarna till skotskenorna och de ser fina ut (inte rostiga) så tror och hoppas att det räcker med att göra om tätningen. Det har också läckt in via kontakten för mastlanternan, sidolanternorna, ventilen i taket och ruffluckan. ...
- 21 feb 2021 13:08
Hej Johan! Tack för svar, jag kör på det :)
- 20 feb 2021 22:05
Skrov/däck skarven
Hej! Jag blev ägare till en något trött IF i höstas som jag håller på att renovera. Det är mycket läckage som samlas under stickkojerna som jag efter lite läsning i detta forum kommit fram till att det troligen kommer från däck/skrov skarven. När jag kikade närmare så ser det ut som om det var många ...