Tack.
Jag hittade artikeln i medvind efter att ha bläddrat runt en stund(nr 2 år 2000 ifall någon annan vill hitta den). Där fanns all info jag behövde.
Sökningen fann 4 träffar
- 04 aug 2021 16:38
- Kategori: Skrov
- Tråd: fönsterlister, gummilist
- Svar: 2
- Visningar: 5982
- 02 aug 2021 15:42
- Tråd: fönsterlister, gummilist
- Svar: 2
- Visningar: 5982
fönsterlister, gummilist
[image][/image]
Hej. Har en if nr 121, tror den är från -68. Tänkte byta gummilisterna runt fönstrena. Någon som vet vad det är för tjocklek på skrovet och rutorna? Eller kanske till o med vet vilken beteckning listen har o var man lättast hittar en?

Hej. Har en if nr 121, tror den är från -68. Tänkte byta gummilisterna runt fönstrena. Någon som vet vad det är för tjocklek på skrovet och rutorna? Eller kanske till o med vet vilken beteckning listen har o var man lättast hittar en?
- 27 jun 2021 11:07
- Tråd: Skrov/däck skarven
- Svar: 23
- Visningar: 31198
Re: Skrov/däck skarven
Har funderat lite själv på det och tänker att en hård fyllning kommer spricka vid minsta sammanstötning med en brygga eller liknande, antagligen det som hänt tidigare. Så det får nog bli så att jag gör rent och fyller igen med sikaflex eller liknande mjuk fogmassa.
- 26 jun 2021 14:03
- Tråd: Skrov/däck skarven
- Svar: 23
- Visningar: 31198
Re: Skrov/däck skarven
20210626_125756.jpg Kapar denna tråden lite. Jag har nyss köpt en if, rätt risigt skick och har segelnr 121 så några år på nacken. Hittills har jag mest skurat mögel och lagat läckor. Det kommer ibland in lite vatten någonstans i fören, tror inte det är någon spricka i fören mellan skrovhalvorna som ...