Hej
Om det är tätningslisten som är felet så kan man köpa ny på Lundgrens i Tyresö, Radiovägen 27, tel 08/712 01 60. Svampgummilist med en diameter om 20 mm. Vi lydde Mareks råd och fäste listen med Liquisol (Casco). Det hela blev mycket bra: tätt och torrt!
mvh ÅsaL/Bönan 3092
Sökningen fann 6 träffar
- 12 jan 2009 14:38
- Kategori: Skrov
- Tråd: Förlucka - tätningslist
- Svar: 32
- Visningar: 49842
- 27 apr 2008 13:17
- Kategori: Rigg
- Tråd: Fråga om vajerlås. Hur gör ni?
- Svar: 1
- Visningar: 6583
Fråga om vajerlås. Hur gör ni?
Hej
Vi undrar lite hur ni andra gör med vajerlås vid spridarna. Använder ni det? Sätter ni an dom innan påmastning eller efter?
mvh åsaL/Bönan 3092
Vi undrar lite hur ni andra gör med vajerlås vid spridarna. Använder ni det? Sätter ni an dom innan påmastning eller efter?
mvh åsaL/Bönan 3092
- 26 apr 2008 10:23
- Kategori: Rigg
- Tråd: Elliptisk Proctormast, mastfot och hålfotsinlägg
- Svar: 3
- Visningar: 10761
Vi hade samma problem som du med deformerade skruvar i framkant på mastfoten. Det är samma typ av proctorprofil och mastfot som du har. Tokknarr i rufftaket. Var? Var? Var? Vi fann att de små skruvarna i mastfotens framkant antingen var av eller inte tog gäng. Förmodligen hade dom gått sönder då vi h ...
- 10 dec 2007 09:29
- Tråd: Erfarenheter av knän vid röstjärnen
- Svar: 4
- Visningar: 11795
- 07 dec 2007 14:17
- Tråd: Erfarenheter av knän vid röstjärnen
- Svar: 4
- Visningar: 11795
Erfarenheter av knän vid röstjärnen
Vi funderar på att plasta fast knän vid röstjärn, är någon som har erfarenheter av det?
Kommer skrovet att bukta in mindre? Får man en mer konstant riggspänning? Är det värt besväret?
Våran IF är en -77:a.
Mvh. Åsa.
Kommer skrovet att bukta in mindre? Får man en mer konstant riggspänning? Är det värt besväret?
Våran IF är en -77:a.
Mvh. Åsa.
- 21 aug 2007 13:44
- Kategori: Beslag
- Tråd: Förpikslucka och fönster
- Svar: 14
- Visningar: 26369
Hej Jag är sent ute men kanske kan det vara till någon nytta ändå. Lundgrens Sverige med huvudkontor i Göteborg tel 031-84 03 90 kanske kan hjälpa till. Vi köpte rund list genom dom (i Tyresö sydost Stockholm där de har lokalkontor, på Radiovägen har jag för mig). Produkten heter svampgummilist och h ...