Sökningen fann 4 träffar
- 27 dec 2022 14:26
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Världsomsegling med en IF
- Svar: 1
- Visningar: 2559
Re: Världsomsegling med en IF
Har läst om denna segling i någon av alla Medvindsupplagorna som går att komma åt från denna sidan. Det är en del att ta sig igenom dock...
- 03 aug 2022 16:42
- Kategori: Roder
- Tråd: Erfarenheter av roderlås?
- Svar: 12
- Visningar: 13933
Re: Erfarenheter av roderlås?
Ni som faktiskt har fäst ett roderlås av denna typ (Aronowitsch & Lyth AB) - hur har ni gjort? Har väldigt lite erfarenhet av att borra i gelcoat och plast och vet inte heller hur stabilt det är. Räcker det att borra, försänka och använda sikaflex med medföljande skruvar, eller bör jag bulta med...
- 18 jul 2022 12:24
- Kategori: Beslag
- Tråd: Diameter på storskot?
- Svar: 6
- Visningar: 1120
Re: Diameter på storskot?
Tack så mycket för bra svar! Min lokala handlare hade ingenting hemma, så det blev artikel 6351-4 från Hjertmans (Talja 4-skuren 16mx10mm). Min befintliga som havererade var på 12mm, så detta tror jag blir ett bra försiktigt steg nedåt i tjocklek. Automatspärrblock hade varit något! Blir kanske till...
- 17 jul 2022 00:02
- Kategori: Beslag
- Tråd: Diameter på storskot?
- Svar: 6
- Visningar: 1120
Diameter på storskot?
Hej alla IFare! Jag har precis blivit stolt ägare av en IF som jag seglat hem under veckan. I tuffa förhållanden gav sig själva skotlåset på storskotstaljan och lovarts-skotvinchen fick användas som reserv under sista delen av seglatsen. Nu ska jag köpa ny storskotstalja och undrar vad ni andra anvä...