Sökningen fann 4 träffar

av Krister
23 mar 2024 09:13
Kategori: Skrov
Tråd: Vinter i sjön
Svar: 1
Visningar: 1009

Re: Vinter i sjön

Återkoppling. Har legat i hela vintern. Väldigt växlande väder med plus, minus, mycket is i skärgården och snö som fallit och tinat. Jag har haft en strömbildare runt båten när isen byggt och skottat rent när det fallit som mest, men inte hela tiden. Bottenventilerna har varit öppna utan några ytter...
av Krister
21 nov 2023 06:56
Kategori: Skrov
Tråd: Vinter i sjön
Svar: 1
Visningar: 1009

Vinter i sjön

Jag kommer låta henne ligga kvar i sjön i år. Jag kommer att ha en strömbildare. Alltså isfritt kring båten men jag svårt att bestämma mig kring självlänsarna. Antingen ha dem öppna. De löper ju ut under vattenlinjen så själva ventilen torde inte frysa. Då fungerar ju dränering vid en mild vinter el...
av Krister
20 nov 2023 07:11
Kategori: Teknik
Tråd: Vintersegling
Svar: 2
Visningar: 984

Re: Vinterförvaring i havet

Jag kommer låta henne ligga kvar i sjön i år. Jag kommer att ha en strömbildare. Alltså isfritt kring båten men jag svårt att bestämma mig kring självlänsarna. Antingen ha dem öppna. De löper ju ut under vattenlinjen så själva ventilen torde inte frysa. Då fungerar ju dränering vid en mild vinter el...
av Krister
13 aug 2023 09:59
Kategori: Teknik
Tråd: Vintersegling
Svar: 2
Visningar: 984

Vintersegling

Hej Vill segla så långt in på hösten som möjligt. Då finns det alltid en risks att vintern kommer och båten blir kvar i vattnet. Är det någon som låtit sin If övervintra i vattnet? Båten är ju för utom självlänsen från sittbrunnen utan skrovgenomföringar. Det känns som den svaga punkten. Någon som h...