Sökningen fann 6 träffar

av emma.joelsson
13 nov 2025 11:09
Kategori: Skrov
Tråd: Sprickor vid pushpit-fäste
Svar: 10
Visningar: 4230

Re: Sprickor vid pushpit-fäste

Uppdatering av "projekt push-pit fäste / antennfäste" för de som är intresserade: Jag monterade bort hela pushpiten, som föreslogs här på forumet (inte alls så svårt som jag föreställt mig), och då blev det givetvis mycket enklare :lol: . Gamla tätningar kom fram i ljuset, och behövdes så klart tätas ...
av emma.joelsson
09 sep 2025 16:03

Jag har testat att knacka på de punkter som föreslogs och jag hör ingen skillnad så det känns ju kanon. Inte undra på att det läckte. Jag upptäckte inte bara fyra skruvhål (plus ett för kabeln), utan även fler helt otätade hål (se bilder nedan). Härliga tider! :lol: Så nu blir det till att fixa och d ...
av emma.joelsson
02 sep 2025 13:17

Klart intressant: jag ska testa knack-teorin nästa gång jag är nere vid båten.

Tack!
av emma.joelsson
31 aug 2025 18:46

Tusen tack för era svar och tips! Det mottages tacksamt.

Då är det bara att börja täta 👍
av emma.joelsson
29 aug 2025 09:13

Blöt plywood säger du. Jo det låter inte helt osannolikt. Jag bytte fogen mellan skrov och överbyggnad runt hela båten i våras… jag borde väl ha kollat noggrannare efter fukt överallt istället för bara vissa ställen då, attans! :cry: Så då blir det till att täta allting helt enkelt. Sprickorna hade j ...
av emma.joelsson
28 aug 2025 09:31

Sprickor vid pushpit-fäste

Min IF-E från -76 har en pushpit och vid ett av dessa fästen har någon tidigare ägare satt en antennhållare av något slag. Oavsett vad det var/är så ska den bort. Dels för att den inte används men mest för att jag misstänker att den bidrar till diverse läckage in till stuvutrymmet i aktern, via sina ...