forts Förväntansfull

Köptips, tester, säkerhet, väder

Moderator: Moderator

Annika

forts Förväntansfull

Inlägg av Annika »

Nu lycklig IF-båtsägare av nr 2713!! Har hemmahamn i Uppsala och båten ligger i Arkösund, alltså ca 3 dagar hem vilket blir svårt när jobbet inte beviljar ledigt. Har ringt Karlslunds marina på Dalarö utan att få svar. Hittar inget nummer till Ljushagens båtsällskap som var det andra tipset i forumet. Är det nån som vet vart jag skulle kunna ha båten ca 10 dagar nån stans efter Södertäljeslussen? Tack på förhand.
Johan Alm

Re: forts Förväntansfull

Inlägg av Johan Alm »

Hej!
Är det fortfarande aktuellt? Ska jag fråga en bekant, som håller till vid Perhagens Båtklubb precis före Södertälje om man kommer söderifrån?
/ Johan
David SWE 2295

Inlägg av David SWE 2295 »

Jag vet inte vilken sida av slussen som du avser med efter slussen. Om det är på mälarsidan så finns ju Stockholms SS klubbholme på Rastaholm där det brukar kunna fixa sig med en korttidsplats.
Annika

Inlägg av Annika »

Tack för förslagen, fantastiskt forum! Jag som är från Norrland (Uppsala:- ) tänkte alltså "efter Sö-tälje"= Mälaren. Rasta har jag kollat, de har kanska fullt o det blir lite dyrt att ligga dryga veckan-14 dagar (120/dygn) Krisar det till sig är det förstås bara att pynta. Perhagens BK låter däremot intressant. Uppseglingen med min "nya båt" krockar med fasters 60-års fest o pappas 70-års- kalas så båten ligger kvar till helgen vecka 29 då jag hoppas på o segla norrut. Kan jag själv kontakta Perhagens eller är det inside kontakter som gäller? Nu är det alltså bara ca 7 dagars hamnplats jag söker.
Har haft träbåt förut, då "släktforskar" man alltid. Hur funkar det med IF? Finns det nått register över tidigare ägare?
Tack på förhand Annika
Skriv svar