Stålbeslaget i fören

Båtens strukturella skal: skrov, däck, mastbalk, genomföringar, fönster och luckor. Botten, gelcoat, plastning.

Moderator: Moderator

if1368lars

Stålbeslaget i fören

Inlägg av if1368lars »

Jag skulle behöva byta ut stålbeslaget i fören på min if-båt. Är det någon som kan ge tips var jag eventuellt kan få tag på ett sådant? Hälsar if1368lars
Användarvisningsbild
IF1158
Been thanked: 1 time

Re: Stålbeslaget i fören

Inlägg av IF1158 »

http://www.marieholmboat.se/
Där bör det finnas!
Fredrik Ringblom
Berguv

Inlägg av Berguv »

Mitt stävbedlag var tillknöcklat efter kollision av förra ägaren. Eftersom ett nytt kostar typ 3000 valde jag att lämna in mitt befintliga till thimanders rostfritt i sthlm. De fixade till det hur snyggt som helst för 700 kr. Helt klart värt!
Berguv

Inlägg av Berguv »

Kan ladda upp en bild på resultatet om så önskas
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Has thanked: 3 times
Been thanked: 65 times

Inlägg av maja »

Dessutom är de de beslag som man kan (eller kunde) köpa från Marieholm i Strömstad inte helt lika de gamla. Så det var en klok åtgärd att rikta det gamla.

Det är viktigt att inte kassera helt när man förnyar sin båt. Snart försvinner väl Göran Helmers försäljning av de fåtalet reservdelar han fortvarande kan leverera. T.ex. roderbeslagen och roderfästena i båten är sådana detaljer som man kan renovera billigt och bra. IF-båtförbundet planerar att göra en inventering för sina medlemmar över vad man kan köpa nytt och vad som går att renovera
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Skriv svar